طراحی بسته بندی | طراحی جعبه | بسته بندی محصولات

بسته بندی

در تعریف بسته بندی اینطور آمده است ” به ظرف محافظی که از مظروف در تمامی مراحل تولید تا تحویل به مشتری از اجزای داخلی خود در برابر هرگونه لرزش، ضربه، زمین خوردن و… محافظت کند”. بسته بندی محصول یک تبلیغ مهم برای هر محصول و برای هر شرکت به حساب می آید  پس در اینجا موضوع طراحی بسته بندی، طراحی جعبه یا بسته بندی محصولات پیش می آید. تمامی اصطلاحات قبل یک معنا را می دهند و باهم تفاوتی ندارند.

مقدمه

همانطور که میدانید یک محصول به تنهایی نمیتواند خود را برای فروش نشان دهد و برای خود جنبه تبلیغاتی ایجاد نماید. پس در این جا بسته بندی محصول است که وارد عمل شده و محصول و محتوی خود را به مخاطبان نشان می دهد. طراحی جعبه محصول از اینجا دچار اهمیت می شود که به چه میزان بر روی مشتری و مخاطب خود موثر باشد و اینکه چقدر میتواند محتوی خود را به خوبی به مشتری بالقوه معرفی کند.

برای جذب مخاطب و مشتری بالقوه که به مشتری بالفعل تبدیل شود، حوزه بازاریابی و فروش وارد عمل می شود تا با استفاده از نکات فروش و بازاریابی اطلاعات روی بسته بندی را مشخص نماید.

در مرحله بعد وارد فاز طراحی بسته بندی محصول می شویم که با استفاده از نکاتی که مدیران فروش گفته اند بسته بندی محصولات، طراحی می شوند. در این سبک طراحی سعی می شود تا از نکات اصولی طراحی از قبیل؛ جلوه های بصری، جذابیت بصری، قدرت جذب مشتری، روانشانسی رنگ و سایر اصول طراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی هایی که یک بسته بندی خوب می تواند داشته باشد؟

  • مراقبت از محصول در فرایند تولید، انتقال و تحویل به مشتری

  • جذاب بودن و شکیل بودن

  • خاص بودن بسته بندی ها

  • استفاده درست از ترکیب رنگ ها

  • رعایت اصول قرینه در  طراحی جعبه

  • معرفی محصول و محتوای داخلی

بسته بندی باید به چه شکلی باشد؟

در طراحی جعبه محصول باید به این نکته توجه کرد که، استفاده از بسته بندی باید برای مشتری راحت باشد و بتواند به راحتی به محصول خود دست پیداکند ولی در عین حال شیک و منحصر به فرد باشد.

فهرست