دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال 

چیزی حدود دو دهه است که به صورت یک دانش مجزا تعریف شده است.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، ادغامی از دو رشته مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات می باشد.

سایت  HubSpot یک سایت معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال است که این مفهوم به عنوان یک چتر مفهومی معرفی می کند.

بدین معنا که شما تمامی فعالیت هایی که در حوزه بازاریابی و دیجیتال می شناسید زیر مجموعه ای از این رشته خواهند بود.

پس می توان برای این مفهوم یک تعریف زیبا نوشت:

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موارد زیر بخش هایی از این حوزه می باشند:

  •  بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)

  •   بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

  •   بازاریابی محتوا (Content Marketing)

  •   بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

  •   بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مدیا ها (Social Media Marketing)

  •   استراتژی محتوا (Content Strategy)

  •   تبلیغات بر اساس کلیک یا تبلیغات کلیکی گوگل (PPC)

  •   اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

  •   تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید (Banner Advertising)

  •   ایمیل مارکتینگ

  •   موبایل مارکتینگ

  •   بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

  •   تولید محتوا

  •   بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

فهرست
چت رو شروع کن
1
با ما در ارتباط باشید
سلام
محمدرضا دهقانی هستم، مدیر آژانس تبلیغاتی زومتیچ
آیا می تونم به شما کمکی بکنم؟